پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ |۲ صفر ۱۴۴۶ | Aug 8, 2024
حجت الاسلام غلامرضا عادل

حجت الاسلام عادل از خدمت رسانی ۷ هزار خادم زائران اربعین در مرزها خبر داد و گفت: همگی افتخاری و با جان و دل آمده‌اند و از پزشک و مهندس در آن حضور دارند و برای رفاه زائرین تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام غلامرضا عادل، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در همایش "قدم‌های آسمانی" ویژه مبلغین مواکب اربعین حسینی که امروز ۱۸ مرداد در سالن همایش آستان مقدس سیدعلی (ع) قم برگزار شد با اشاره به ماجرای هجرت حضرت ابراهیم(ع) گفت: حضرت ابراهیم(ع) وقتی اسماعیل تازه متولد شده و هاجر را به دستور الهی را در سرزمین حجاز رها کرد و بعد از ۱۰۰ سال که صاحب اولاد نشده بود و اینک با این شرایط سخت اولادی عطا فرموده و دستور فرموده که این طفل را به سرزمینی بی آب و علف ببر و رها کن که از آن امتحان‌های سخت است.

وی افزود: وقتی حضرت ابراهیم(ع) می‌خواست برگردد این گونه دعا کرد که «فَاجْعَلْ أَفْئِدَةً مِّنَ النَّاسِ تَهْوِی إِلَیْهِمْ» اینکه می‌بینیم امروز مردم چطور در اعمال حج یاد آن بزرگواران هستند.

حجت الاسلام عادل با اشاره بر پیوند ماجرای ذبح اسماعیل و شهادت امام حسین (ع)، تبیین کرد: وقتی پیامبر گرامی اسلام قنداقه امام حسین را در دست گرفت نیز این آیه را قرائت کرد، جا دارد کار بشود که ارتباط میان این آیه، امام حسین (ع)، عاشورا، کربلا و قربانی شدن و ... چه بوده است؟ برداشت عامیانه من این است که امروز تجلی آن را در اربعین می‌بینیم که دلها واله و شیداست.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی عظیم اربعین، خاطرنشان کرد: در این ایام اربعین حضور گسترده مردم چه کسانی که در راهپیمایی و زیارت عتبات عالیات حضور دارند و چه کسانی دل خود را همراه می‌کنند، برخی می‌گویند خود اربعین، زیارت آن و حضور در عرصه بزرگترین کار فرهنگی است. اینکه چه کارهایی باید انجام بگیرد از ایاب و ذهاب، امنیت، خواب و خوراک، اسکان و ... همگی در کمیته‌های مختلف بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فرهنگ اربعین نیاز به پرداخت بعد فرهنگی ندارد چه طور شاهد هستیم کسانی که در راهپیمایی هستند از همه نوع افراد در جامعه در این راهپیمایی عظیم شرکت و حضور دارند؟ موضوع فرهنگی بایستی به عنوان مهمترین موضوع دنبال شود.

حجت الاسلام عادل با اشاره به حضور گروه‌ها و تفکرات مختلف در راهپیمایی اربعین ابراز داشت: بسیار جا دارد که در تعمیق معارف و شبهات مختلفی که وجود دارد و گروه‌های مختلفی که در مسیر هستند که در بحث‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، مهدویت و ... ایجاد شبهه می‌کنند و گاهی اوقات بسیار راحت می‌توان فضا را هدایت کرد که این فضا بهانه‌ای است که شما با افراد ارتباط بگیرید.

وی افزود: هنر مبلغ این است که بعد از ایام تبلیغ با کسانی که سروکار داشته، آنان را رها نکند و اگر جایی مشاوره می‌خواستند و ... همچنان ارتباط خود را حفظ کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در توضیح خدمات این سازمان اظهار کرد: برای ما در سازمان اوقاف که در مرزهای مختلف خدمات مختلفی وجود دارد و هیئت‌های امنا و خادمین کمک می‌کنند و بنده این توفیق را دارم که در این ستاد خدمت بیش از هفت هزار خادم مواکب هستم که همگی افتخاری و با جان و دل آمده‌اند و از پزشک و مهندس در آن حضور دارند و برای رفاه زائرین تلاش می‌کنند.

وی افزود: بخشی از افراد توانشان در این است که به شام و ناهار بپردازند و اسکان را مدیریت کنند، اما این جمع فرهیخته کار مهم‌تری دارد که باید به ارائه خوراک روحی و فکری بپردازد و محصولات فرهنگی ارائه شود و بهانه‌ای برای ارتباط گیری پیدا کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha